Alla inlägg den 1 september 2010

Av Kristin Holmberg - 1 september 2010 10:43

 


Vi åkte till Gotland på semester och kombinerade det med att gå på tvådagarsutställningen där. Vi har aldrig ställt där tidigare och det blev en härlig premiär! Det var strax under 40 hundar anmälda och båda dagarna var det irländska domare.


På lördagen fick de flesta ettor och Zelma vann klassen och fick ck. Men jag minns inte riktigt hur många totalt som fick ck. Det är lustigt det där. Jag minns sällan hur det går. Antar att jag är så koncentrerad på Zelma att jag inte har någon uppfattning om vilka som är runt omkring oss...dessa nerver! Jag minns dock att jag konstaterade att "nu är det fem hundar kvar, och Zelma är en av dem - då blir hon placerad -jippi!".. Zelma slutade som tredje bästa tik på lördagen, en plats bakom certet som då gick till Dale Gudbrands Debbie Zaam - grattis!


Här är Zelmas kritik från lördagen, domare Walsh Johan R:

Nice size. Super coat and condition. Pleasing head. Correct bite. Has enough angelation in front, good rear assembly. Would prefer more fill of chest. Moved well. Bkl 1.1 ck, Btkl 1.3


Så blev det ny dag och solen sken. Inget tält behövs sättas upp tänkte vi. Men ack så fel.. Regnet kom och där stod vi men svansen mellan benen. Som tur är finns det snälla medmänniskor som erbjuder plats i tältet - tack!!!! Zelma gillar regn framför sol så hon klagade nog inte så mycket. Hon låg ju dessutom i sin bur och hade det bra. När det var dags att ta ut henne hade vi en fantastiskt tur för regnet slutade sippra ner! Perfekt!


Söndagens domare var inte lika generös med röda band så lite nervös var jag allt. Man vet ju aldrig.. Men Zelma fick sin etta och vann bruksklassen med ck.  SKOJ - In i bästa ik i dag igen! Vi ställde upp, sprang runt, fram och tillbaka osv..

   

Och så gjorde domaren mig riktigt nervös. När hon pekade på mig och Zelma var jag helt övertygad om att vi skulle åka ut. Men icke då - hon ville placera oss som nummer ett - TJOHO!!! Vilken lycka! Världens bästa Zelma! Domaren sa att hon tyckte Zelma rör sig så bra så hon var en klar vinnare! Gissa om vi är stolta över henne!


 

Zelma slutade som BIM och BIR blev Kastenhofs Alexus - grattis igen!!!


  BIM och BIR


 

En glad Ulrika tar imot BIR-rosetten!


Här är söndagens kritik, domare: Joan Walsh

6 year old in good condition. Nice type, good head, good topline, nice length of body. Good angulation front rear. Bkl 1.1 ck, Btkl 1.1 BIM, CERT & CACIB!!!


  Tack Madde Lundh för bilden!


Vilken utställningshelg det blev! Nu har Zelma två cert och jakten på det tredje fortsätter. Skam den som ger sig ;-)


Festen fortsatte även när vi kom hem. Zelma fyllde sex år i går och hon firades med två märgben - grattis alla kullsyskon och tack för alla grattis vi fått!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards