Alla inlägg under oktober 2008

Av Kristin Holmberg - 31 oktober 2008 18:34

Tänk att Zelma har tagit sitt första cert och CACIB!! Ni må tro att vi är stolta över henne...


Det började med att hon vann klassen. Domaren påpekade att hon saknar underull och jag tänkte att nu blir det max en slät etta. Men icke då. Hon fick CK.


Jag tror vi var sju stycken av 47 anmälda (alla kom inte) som fick CK varav två champions. Jag minns inte så mycket av springandet för jag var så nervös. Det där med att andas glömde jag bort helt. Tur jag har en hund som är så duktig på att stå fint även om jag är hypernervös... Helt plötsligt kom domaren fram till mig och skakade hand och sa - GRATTIS. Zelma blev bästa tik och fick därmed CERT och CACIB. Sen skulle vi upp och möta bästa hanen Eklövens Casper O´Connor. Hanen vann och blev BIR. GRATTIS GRATTIS! Zelma blev således BIM och matte är så stolt!


Här är kritiken:


Medelstor tilltalande tik. Fin könsprägel. Bra huvud och uttryck. Fin överlinje. Lagom i det mesta med utmärkta rörelser. För dagen lite tunn i underullen. Fint temprament.


Domare: Boo Lundström

Bkl 1.1 CK, cert, CACIB, BIM. )Gissa om jag har leende på läpparna när jag skrev det där *tss*)


Bilder har jag själv inga från utställningen men så fort jag har några att visa så lägger jag upp dem! Nu ska Zelma få ett stort ben så klart!!!! Trevlig helg!

Av Kristin Holmberg - 7 oktober 2008 20:21

Lycka är att hitta guld i skogen! Bland det bästa med hösten är att man kan bli riktigt rik - på kantareller. Finns det något godare än gula kantareller på en smörgås? SMASK!


Jag och Zelma har börjat i skolan. Lydandsklass 1 och 2 har vi påbörjat. Vi ska finslipa ettans moment så vi förhoppningsvis får LP1 snart och påbörja tvåans moment. Oj, vad jag längtar tills vi får börja med tvåan... På kursen är det alla möjliga vovvar. Zelma tycker det är trist när "fröken" visar och bara pratar och i går kväll låg hon på rygg med tassarna i vädret precis som en Berner brukar göra när de gottar sig. Hon är för söt min lilla tjej...Jaja,vi är ju där för att bli bättre på att koncentrera oss så det är bara att jobba på!


Ni ska jag avnjuta en guldmacka!


Ovido - Quiz & Flashcards