Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

MY DOG

Av Kristin Holmberg - 8 januari 2010 15:47


I går var Zelma anmäld till utställningen MY Dog. När jag badade henne insåg jag snabbt att hon inte hade i ringen att göra - Zelma är en nakenhund igen! Så hur gärna jag än ville ställa ut fick Zelma snällt stanna hemma med husse och lilla Maja. Jag har ju inte varit utanför hemmet på så många egna äventyr sedan Maja föddes så jag var ganska stressad när jag skulle iväg. Glömde därför kameran hemma..

Väl inne på utställningen försenades startet en halvtimme. Halkan och snön gjorde att det var stora köer in til stan varför många kom sent så arrangören valde att vänta lite med bedömningen. Jag köpte ingen katalog så jag har inte riktigt koll på vilka hundar som placerade sig men tror dock det var som följande (rätta mig gärna om jag skrivit fel!):


Bästa hanklass:

1 Odysseus BIM

2 Möllelyckans Mojo

3 Indian Hill ...

4 Eklövens Casper 0 Connor

R Vet jag inte..


Bästa tiklass:

1 Doremis Dubbel Nogat Cert BIR


Ingen större kolla på tikarna som ni märker. Idag, dag två, var jag inte och tittade så jag har inte koll alls. Istället gick jag och Zelma ut i skogen en sväng och njöt av den underbara vinter som är!


    


 
 
Madde

Madde

8 januari 2010 17:19

Vackra Zelma

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

8 januari 2010 19:15

Hejsan !
Tack för resultaten. Alltid kul att få höra hur det gick när man inte kan vara med själv :-) Sen att man inte hänger med riktigt gör ju ingenting ;-)
Ha det gott !
Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin Holmberg - 12 september 2010 12:13

Vem hade kunnat tro det? Satte mig i bilen på lördagsmorgonen och kände att det skulle kunna bli en bra dag idag. Men att det skulle gå så bra, det hade jag inte vågats hoppats! Det var 68 hundar anmälda och till Sofiero brukar det komma många dan...

Av Kristin Holmberg - 1 september 2010 10:43

  Vi åkte till Gotland på semester och kombinerade det med att gå på tvådagarsutställningen där. Vi har aldrig ställt där tidigare och det blev en härlig premiär! Det var strax under 40 hundar anmälda och båda dagarna var det irländska domare. ...

Av Kristin Holmberg - 18 augusti 2010 21:53

  Härom dagen hälsade vi på hemma hos Stina och Lackarebäckens kennel. De har valpar nu och mamma till de som liven är Zelmas systerdotter Runezzaz Chima California. Martin hade med kameran och fotade ulltussarna. Man blir ju bara helt valpsjuk när...

Av Kristin Holmberg - 18 augusti 2010 21:39

I helgen var vi i Askersund på utställningen där. Vi träffade Zelmas systerson Bonzo och matte Pernilla - jätte roligt träffa både hund och matte! Här är lite bilder på Zelma och Bonzo i och utanför ringen.   Zelma springer fint men det...

Av Kristin Holmberg - 11 augusti 2010 22:54

Akira har bott hos oss några dagar när hennes matte och husse varit på semester. Zelma är överlycklig att äntligen ha någon att busa med. Men hon är lite svårflörtad syrran. Zelma får jobba hårt för att få igång henne men idag racade de runt på to...

Ovido - Quiz & Flashcards