Alla inlägg under mars 2009

Av Kristin Holmberg - 22 mars 2009 18:04

Idag har vi varit i Malmö på Svensk vinnarutställning. Många fina hundar hade åkt långt - både från Danmark, Finland och Norge ;-)....


Zelma vann bruksklassen med CK. Hon blev dock oplacerad i bästa tik. Här är kritiken:


Typ, storlek och helhetsutryck: Utmärkt


Fenimin tik. Bra uttryck. Kunde vara lite kortare i nosen. Utmärkt överlinje. Välkroppad. Bra stomme. Tillräckliga vinklar. Tillräckligt förbröst. Rör sig väl från sidan. Marktrång bak. Bra päls. Accepterbar färg. Trevlig helhet.


Bkl/Jkl 1.1 CK

Domare Eva Liljekvist Borg.


Jag önskar jag hade fört nogranna anteckningar på vilka som placerade sig men jag kom så sent ner till Malmö och fick sitta en bit bort från ringen varför detta tyvärr inte blev möjligt. Jag tror dock att jag lyckats snappa upp certen och vinnarna...BIR och BIM blev  DKCH (U) WW 08 Harthin´s Glamorous Gaberiella Girl och CACH SUCH USCH Indian Hills Blizzard Of OZ. Hancertet tror jag gick till FI & EECH FIJV 07 FIV 08 LTCH Funatic Taittinger. Phu... vad många bokstäver - jag som är stolt över att fått lägga till  AP och LPI i titeln...hihi.. Snacka om att man ligger i lä ;-)


Bilder blev tyvärr inte så många och inte av någon vidare kvalitet. Nu laddar vi för utomhusutställningarna varför det blir paus ett tag i travandet framöver. Om två veckor är det dragtävling i Lindome så det blir mycket träning framöver. Så ska vi börja kurs i lydnadsklass 2 också!


Trevlig söndagskväll!



Ovido - Quiz & Flashcards