Alla inlägg under april 2009

Av Kristin Holmberg - 8 april 2009 22:17


Zelma firar SM guldet!

Av Kristin Holmberg - 5 april 2009 19:25


Idag har vi haft dragtävling i Lindome. Det var många anmälda vilket är jätte roligt. I vår klass var det fem hundar anmälda och vi drog startnummer tre – perfekt för min smak. Jag hann precis värma upp Zelma och så var det vår tur. Det har inte gått så bra när vi har tränat slalom det senaste. Hon har kört ur banan, hoppat över en kon och inte riktigt lyssnat på mig så jag var lite nervös över att vi skulle nolla det. Till min glädje lyckades vi ta oss genom slalomen och fick betyget 5 – helt över förväntan!  


Nästa moment var T korsningen. Jag tror att jag glömde andas när jag skulle stanna henne i mitten och när jag väl gjorde det var det nästan för sent att göra stoppet men jag fick hejd på henne till slut ändå. Det gav en sjua. Grindarna satt fint, hon fick en nia. Bron ska jag jobba vidare med. Hon går perfekt över den men avslutar alltid med att spring tillbaka till mig varför hon snuddar sträcket det sista hon gör. Där har vi poäng att rädda till trean. Idag fick vi sju poäng. Tunneln sprang hon rätt genom så hon fick en tia. Språngmarschen fick hon nio på liksom platsläggandet och helheten. Det var vår dag idag och vi lyckades att klara tvåan. För att köra godkänt krävs 155 poäng av 220 och Zelma fick ihop 176! Är så stolt över henne. Hon älskar att dra sin vagn så givetvis kommer vi träna vidare med trean.


FOTO:

Martin Johannesson (översta på matte & Zelma med priser).

Pernilla Svedjeby (bild nr 2 på alla vinnare idag, klass 2).

Harald Hasselblad har tagit alla bilder på Zelma och mig från tävlingen.


Tack Harald, Pernilla och Martin för bilderna!



 

Ovido - Quiz & Flashcards