Alla inlägg under juli 2009

Av Kristin Holmberg - 17 juli 2009 16:03


Så har det äntligen blivit dags för semester!

Fyra härligt långa veckor av ledighet. Känns underbart. Ska nu avnjuta en en mina sommarfavoriter. Zelma har varit med mig och plockat blåbären. Hon plockar inga själv längre dock. Men hon tycker det är väldigt roligt att se på när matte plockar.


Ha en fortsatt skön skommar!!!

Av Kristin Holmberg - 11 juli 2009 17:23


Så har vi klarat av dag två i Tvååker... Inga kissande hundar idag och inget direkt regn heller - skönt!


Idag var det 60 hundar anmälda och domare för dagen var Göran Bodegård. För oss blev det repris från gårdagen, Zelma vann sin klass och fick ck men placerade sig inte i bästa tikklass. Här följer kritiken:


Bra linjer och proportioner.Rätt bra huvud. Önskar lite mer förbröst. Snygg hals, bra överlinje och bakställ. Rör sig korrekt men önskar lite mer rastyp i rörelse. Vacker päls och färg. Bkl: 1.1 CK


Foto: Harald Hasselblad, tack för bilden!


Även annat blev repris från i går - Doremis Dubbel Nogat tog certet. Hancertet gick till Ekespångs Quantilius.


Avslutar med en bild på BIR och BIM. FUCH NUCH SUCH Vebjörn Viking av Hiselfoss óch SUCH Doremis Xam-Bafin. Grattis alla :-)


Av Kristin Holmberg - 10 juli 2009 18:50


Så har vi klarat av den första av veckans utställningar i Tvååker. 57 Berner var anmälda idag. Regnet har kommmit i skurar och jag är så nöjd med mitt parasoll som jag införskaffat som skydd mot sol och regn i stället för det stora tältet. Tyvärr kom det förbi en kissnödig hund och en ouppmärksam husse eller matte när jag hade lagt ner det på marken när jag var i ringen. Nu är det noga avspolat och jag hoppas att den hunden tar sikte på något annat i morgon - eller att matte eller husse kanske har lite mer uppsyn över sin fyrbenting...


Så hur gick utställningen då? Jo Zelma vann sin klass och fick CK. Ingen placering i bästa tikklass. BIR Blev Odysseus och BIM blev Doremis Dubbel Nogat som också tog cert. Hancertet gick till Nellyvill´s Dressed to Impress. Grattis till alla!


Domaren för dagen var Ove Germundsson. Så här tyckte han om Zelma:

Utmärkt typ och helhet. 4 årig tik av bra modell. Mycket vackert huvud och uttryck. Utmärkt hals. Stark rygg. Något lång i länden. Bra svans. Välformad front och bröstkorg. Rör sig med bera steg. Kunde vara ännu stabilare fram.


1.1 Bkl CK.


Nu väntar blåbär och jordgubbar från egen trädgård! (Zelma äter ben...)

Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards