Alla inlägg under april 2008

Av Kristin Holmberg - 27 april 2008 21:59

Idag har vi haft sennenträff i Lindome. Vi var ett femtontal som träffades precis lagom tills att regnet kom..Jag välkomnar ju i och för sig regnet eftersom jag är pollenallergiker men jag förstår aldrig varför det inte kan regna på nätterna och skina sol på dagarna!! Nu besvärades vi inte så mycket av regnet utan att vi kunde grilla våra korvar utan att de eller vi blev alltför blöta.

Efteråt körde vi lite ringtträning inför våren och sommarens utställningar. Zelma (abslout inte jag...hihihi) orkade knappt springa två varv efter bus och stojpromenaden men vi övade varje fall lite. Hon har ju fällt i två månader nu så frågan är ju om hon kommer ha någon päls alls kvar till utställningspremiären i Larv...


Här är en bild från dagens sennenträff på mattes älsklingstjej.

Ha det gott!


Av Kristin Holmberg - 22 april 2008 22:03

Idag har vi provat och dra med riktig kärra. Det gick sådär...

Lite mysko tyckte Z det var och undrade om den där saken bakom skulle förfölja henne länge till???

Slalom fungerar fint med bara skacklar men det dröjer nog lite till innan vi kör med vagn mellan konerna.

Av Kristin Holmberg - 20 april 2008 21:29

Jag känner mig som professor Baltazar, ni vet han som funderade och funderade. Så som jag funderat över hemsidans vara eller icke vara. Fram och tillbaka, ska jag ha kvar den eller inte? Bygga ny eller bygga om? Och någonstans under vandrandet fram och tillbaka kom jag på det; En blogg ska jag ha – så länge...Så kära vänner och bekanta, välkommen till Zelmas blogg!


Idag har vi blivit uppflyttade! Hade nästan tappat hoppat om att vi skulle fixa ett förstapris i Lydnadsklass 1 men med lite träda under vintern gjorde vi premiär för årets lydnadstävlande idag. Och det gick! Vi nollade inte något moment alls utan lyckads skrapa i hop lite poäng här och lite där. Jag är väldigt nöjd med linförheten  - en sjua! Totalt fick vi 162 poäng och placerade oss på plats nummer tre. Trägen vinner som vi brukar säga :-) 


Nu ska jag se över bloggen och vad den har för möjligheter. Det är dags att gå lite fram och tillbaka igen med andra ord - jag måste ju bestämma mig hur det ska se ut! 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards