Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Premiär lydnadsklass 2

Av Kristin Holmberg - 24 maj 2010 12:41

Zelma och jag åkte till Kungsbacka brukshundsklubb i lördags. Det var stekande hetta när vi gick gick ut på planen, trotts att klockan bara var halv tio. Det var premiär i tvåan för oss. Vi har inte tävlad lydnad på nästan ett och ett halvt åt så visst var det spännande!


Platsen gick fin fint. Två hundar reste sig och det blev omläggning innan vi ens hade gömt oss. Gissa om jag blev nervös - men det var inte zuperZelma som rest sig.. SKÖNT! Vi gömde oss igen och det visade sig att Zelma legat med nosen mellan tassarna och skött sig kanon - en tia!


Fria följet är jag helt klart nöjd med. Vi fick en sexa och jag kände att hon var med mig bitvis riktigt bra. För oss är det ett stort framsteg :-)


Platsläggandet la hon sig lite sent tydligen så det blev åtta och en halv.


Inklalandet som vi i princip nästan aldrig satt i hop momenten på gav en femma eftersom det blev många komandon och steg. Jag är glad jag fick stop på henne :-) Bara träna på!


Rutan...ja. Hm - två tassar utanför. Men nu har jag lärt mig lite om den så kanske kan vi förbättra oss där! Bara träna på!


Apporten hände något med. Eller snarare - inget hände...Zelma tyckte det var roligare att nosa på något i gräset så hon hämtade aldrig apporten. Jaja. Sånt händer väl den bäste Berner också - eller..hihi


Fjärren: Ett extra kommando tyvärr så det blev bara en åtta.


Hindret gick bra men lite segt så där drogs vi ner till en sjua.


Det bästa av allt var en nia i helhet. Det lever jag länge på och inspirerar mig att fortsätta träna med världens bästa Zelma. Jag är helt klart nöjd med vår premiär - det var kul att tävla i lydnad igen! Sen visade det sig att Zelma kom tvåa i tävlingen också! Vi kom hem med 130,5 poäng, ett tredjepris och en jätte fin pokal! Skoj skoj!


 
 
Ingen bild

Gabriella

25 maj 2010 15:46

Hej!
Du "kunde" ju nämt att Zelma kom delad andra plats med Pascha (Ladylufs Gromit) hihi!!! =))

Vi har nu anmält oss till Osby den 26 juni. Hovawart klubben håller i det-ska bli kul!
Lycka till!

Kram Gabriella o Pascha

 
Madde

Madde

29 juli 2010 11:39

Hon är så fin SuperZelma! Min nya kompis ;)
Det va jättemysigt i måndags, det får vi göra om snart!
Kram på er!!

http://madelenekahnberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin Holmberg - 12 september 2010 12:13

Vem hade kunnat tro det? Satte mig i bilen på lördagsmorgonen och kände att det skulle kunna bli en bra dag idag. Men att det skulle gå så bra, det hade jag inte vågats hoppats! Det var 68 hundar anmälda och till Sofiero brukar det komma många dan...

Av Kristin Holmberg - 1 september 2010 10:43

  Vi åkte till Gotland på semester och kombinerade det med att gå på tvådagarsutställningen där. Vi har aldrig ställt där tidigare och det blev en härlig premiär! Det var strax under 40 hundar anmälda och båda dagarna var det irländska domare. ...

Av Kristin Holmberg - 18 augusti 2010 21:53

  Härom dagen hälsade vi på hemma hos Stina och Lackarebäckens kennel. De har valpar nu och mamma till de som liven är Zelmas systerdotter Runezzaz Chima California. Martin hade med kameran och fotade ulltussarna. Man blir ju bara helt valpsjuk när...

Av Kristin Holmberg - 18 augusti 2010 21:39

I helgen var vi i Askersund på utställningen där. Vi träffade Zelmas systerson Bonzo och matte Pernilla - jätte roligt träffa både hund och matte! Här är lite bilder på Zelma och Bonzo i och utanför ringen.   Zelma springer fint men det...

Av Kristin Holmberg - 11 augusti 2010 22:54

Akira har bott hos oss några dagar när hennes matte och husse varit på semester. Zelma är överlycklig att äntligen ha någon att busa med. Men hon är lite svårflörtad syrran. Zelma får jobba hårt för att få igång henne men idag racade de runt på to...

Ovido - Quiz & Flashcards