Alla inlägg under november 2008

Av Kristin Holmberg - 4 november 2008 19:50

Igår var jag och Zelma på lydnadskursen på klubben. Jag går där för att få tips, lära mig saker och komma vidare i vår träning. Vanliga skäl

 till att gå en kurs och det brukar vara skoj. Men igår blev jag lite stött - Zelma blev kallad för "slöersennen" av kursledaren. Jag vet att jag inte har en Border Collie eller en snabb retriver - jag har en Berner! Men måste det påtalas hela tiden? Kursledaren tyckte att jag jobbar i uppförsbacke och ja visst det kanske många av oss gör. Men då behöver jag bli peppad att peppa min hund istället. Jag kanske bara är sur och grinig matte just nu men jag blir lite ledsen när jag hör tisslanden och tasslanden om rasen exempelvis på tävlingar "ja ja, det där är väl så bra det kan gå för en Berner..." Det är väl jag som förare som får bättra mig, eller? Det är väl inte min hundras fel att hon inte orkar gå linförheten hela vägen? Nä, inte enbart varjefall. Slöersennen - är det något vedertaget smeknamn för vår ras eller? Heheh, kanske ligger det något i det..? Beror ju på vad man jämför med så klart. Men en slöersennen ska ju givetvis jämföras med just en slöersennen och inget annat, tycker jag!


Nä, jag ska inte låta mig blir nedstämd av detta. Nu har jag lovat mig själv och Zelma att det får bli upp till bevis - vi ska klara LP1!!


Tack föresten för alla fina grattis i gästboken och här i bloggen för resultatet i Växjö :-) Vi svävar fortfarande på moln...


Här kommer några bilder på vår skrutt... Ha det bäst!!


Av Kristin Holmberg - 1 november 2008 13:34

Tack snälla Madde och Pernilla för att ni fotade och tack Kicki för att du hjälpte till att få ordning på rosetterna ;-)


Här är några bilder på Zelma jag lånat från Madde - tack!


BIR: Eklövens Casper O´Connor och BIM Runezzaz Amazing Wind

Andra bästa tik: Kicki och SUCH Åhlhöjdens Isa



Ovido - Quiz & Flashcards